Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10532/1718
Título : Willingness to pay for a local food label for lamb meat in Spain
Autor : Gracia Royo, Azucena
de-Magistris, Tiziana
Nayga, Rodolfo M. (Jr.)
Fecha de publicación : 2011
Citación : Azucena Gracia, Tiziana de Magistris, Rodolfo M. Nayga Jr. "Willingness to pay for a local food label for lamb meat in Spain". XIIIth Congress of the European Association of Agricultural Economists, Zurich, Switzerland, ETH Zurich, August 30 to Sept. 2, 2011, 12 p.
Resumen : The aim of the paper is to assess consumers’ willingness to pay (WTP) for a local food produced in a less-favoured area in the Aragon region (Spain). In particular, we examine whether consumers value lamb meat products (lamb and suckling lamb) labelled as “Ojinegra from Teruel”, traditionally produced in these area. We use a nonhypothetical experimental auction to elicit Spanish consumers’ WTP for “Ojinegra from Teruel” labelled lamb products. Results show that consumers are willing to pay a positive premium for a lamb and suckling lamb labelled as “Ojinegra from Teruel”
URI : http://hdl.handle.net/10532/1718
Aparece en las colecciones: [DOCIART] Artículos científicos, técnicos y divulgativos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
2011_351.pdf185,07 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

La información de este repositorio es indexada en: